أحبیب مالک لا ترد جوابنا؟|شعر منسوب به امام علی ع خطاب به هستی‌ش حضرت زهرا س :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

شعر منسوب به امام علی ع خطاب به هستی‌ش حضرت زهرا س:

 

مالی وقفت على القبور مسلما قبر الحبیب فلم یرد جوابی؟

چه شده است که من، بر سر این مزارها می‌ایستم و به قبر محبوبم سلام می کنم،اما پاسخم را نمی‌دهد؟

 

أحبیب مالک لا ترد جوابنا؟ أنسیت بعدی خلة الاحبابی؟

محبوبم! چرا جوابم را نمی‌دهی؟ پس از من، محبت دوستانت را از یاد بردی؟

 

قال الحبیب وکیف لی بجوابکم  وأنا رهین جنادل وترابی 

محبوبم گفت: چطور جواب شما را بگویم که اسیر سنگ‌ها و خاک‌ها هستم

 

أکل التراب محاسنی فنسیتکم وحجبت عن أهلی وعن أترابی

این خاک زیبایی مرا خورده و شما را از یاد برده‌ام و از چشم خانواده و دوستان هم سن و سال، پوشیده و پنهان شده‌ام

 

فعلیکم منی السلام تقطعت منی ومنکم خلة الأحبابی

از جانب من سلام بر شما، که (حلقه‌ی) محبتی که میان دوستان بود، حالا گسسته...

 

امیرالمومنین

ترجمه: فاطمه محبی

پ.ن:

(در هنگام هجرت کاروان از مکه به مدینه)

...مهلا یا اباواقد...

علی (علیه السلام) فرمود:

 

ای ابوواقد شترها را آهسته‌تر بران، زیرا زنان توانایی ندارند و نمی‌توانند سختی ها را تحمل کنند...

 

آجرک الله یا صاحب الزمان

پ.ن:

وَ اَنَا اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ تَعَالی...

و من تو را به خدا می‌سپارم...

از وصایای خانم حضرت فاطمه زهرا س به هستی‌اش علی ع

 

پ.ن:

کتاب صوتی خطبه فدکیه از تولیدات حرم مطهر رضوی

دانلود رایگان http://archive.razavi.ir/index/post/7704

پ.ن:

زیارتنامه‌ی خانم حضرت فاطمه زهرا س

نکوهش خواص در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)

حدیث مفاخره خانم فاطمه زهرا س با امیرالمومنین علی ع

پ.ن: