زخمیِ سربلندِ بحران‌ها :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

زخمیِ سربلندِ بحران‌ها

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱ ب.ظ


دوستان! این گربه، ایرانِ ما هست؛ همون «زخمیِ سربلندِ بحران‌ها»


ماه من در دل دیوانه ی شب زندانی ست

سهمم از پنجه ی تقدیر، شب ِ بارانی ست


عقب افتاده تر از آن شده که می گویند

کشور ملتهبم منتظر ویرانی ست

...

سیدمهدی نژادهاشمی


پ.ن:

از بین ایمیل‌های طبقه‌بندی شده‌ی هیلاری کلینتون که ترامپ چند روز پیش دستور داد از اسناد محرمانه خارج بشند و انتشار عمومی پیدا کنند، ایمیل‌های مرتبط با مسائل

  • هسته‌ای
  • ایران و جنگ سوریه
  • حاج قاسم سلیمانی
  • مکاتباتِ مرتبط با دکتر سعید جلیلی
  • انتخابات 88 و میرحسین موسوی

رو تقریبا بیشتری‌هاش رو خوندم و هیچ نکته‌ی خاصی که بشه بهش گفت یک اتفاقِ خارج از عرف از طرف مسئولینِ مملکت انجام شده باشه، توش نبود.

دو تا از بخش‌هایی که برام جالب بود این دو تا بود که یکیش در موردِ فتوای رهبری در خصوص حرمتِ ساخت سلاح هسته‌ای بود که به هیلاری گزارش دادند که اینا یه چیزی دارند به اسم تقیه که فتاوا بر اساس زمان و مورد، ممکن هست کنار گذاشته بشه و یه سری صبحت‌ها و سوال‌ها شده بود که دقیقا کی این فتوا تغییر میکنه و چقدر این مسئله سابقه داره و... . دومی هم مربوط به رابطه‌ی خطی بین آراء موسوی و احمدی‌نژاد بود که میگه چطوری ممکن هست که انقدر دقیق رابطه‌ی ریاضی بین آراء وجود داشته باشه.

(این ایمیل‌ها رو می‌تونید از لینک زیر دریافت کنید(قاعدتا نیاز به تاکید نداره که باید از ابزارهای تغییر آی‌پی یا پروکسی برای ورود به سایت جهت حفظ حریم خصوصی و اطلاعاتیِ خودتون استفاده کنید!)

https://foia.state.gov/search/results.aspx?collection=Clinton_Email)

پ.ن:

اگه میشه منت سرِ من بگذارید و برای یک پدر و مادرِ عزیز دعا کنید که حالشون خوب بشه

پ.ن:

به رغم صحبتی که راجع‌به حذف کنکور دکترا زده بودند، زمانِ ثبت نام و برگزاریِ کنکورِ دکترا چند روز پیش اعلام شد! و خب به قول «یاقوت خانم» اینجا ایران هست و من هم زیاد غافلگیر نشدم.

الان دو تا گزینه که خودش شاملِ زیربخش‌های زیادی میشه برام وجود داره؛ کلیتِ این دو تا گزینه این هست که:

  • برای دکترا نخونم و منتظر و امیدوار باشم که بحث دکترای استعداد درخشان و بدون آزمون برای دانشگاه امیرکبیر یا حالا جاهای دیگه، اکی بشه.
  • برای دکترا بخونم و با توجه به بی‌سوادیِ اساتیدی که تو شهیدبهشتی دارم و مطالبِ غیرمفید و دور از رشته‌ای که الان دارند بهمون درس میدند، باید از همین حدودها شروع به مطالعه کنم و خودم رو برای آزمون آماده کنم.

بعد از اینکه دکترای بدون آزمون قبول شدم مشکلی که هست اینکه باید از بین سه تا گرایش زیر که تو دانشگاه امیرکبیر ارائه میشه دو تا رو تو اولویت بذارم تا بر اساس اون مصاحبه انجام بشه:

  • صنایع-سیستم‌های کلان
  • صنایع-بهینه‌سازی سیستم‌ها
  • صنایع-سیستم‌های اطلاعاتی

که خب نکته‌ای که وجود داره اینه که اولی نیازِ مملکت هست و بهش علاقه دارم و در موردش کتاب میخونم، دومی چیزی هست که توش استعداد و تجربه‌ی تدریس‌یاری دارم، سومی چیزی هست که به احتمال زیاد شانس بیشتری برای پذیرفته شدنِ نهایی دارم و بعد از فارغ‌التحصیلی می‌تونم به عنوان استاد جذب بشم.

با نگاهِ آسیب‌شناسانه بخوام بررسی کنم:

  • عواقبِ منفیِ گزینه‌ی اول اینه که ممکن هست استعداد درخشانم اکی نشه و عملا یکسال دکترام عقب میافته.
  • عواقبِ منفیِ گزینه‌ی دوم اینه که این 5ماه پیش‌رو، مشغولِ درس خوندن هستم و کمتر وقت می‌کنم از فرصت‌هایی که ممکن هست تو این چندماه برام پیش بیاد استفاده کنم، حتی این احتمال هم وجود داره که این وقت رو بگذارم ولی جای خوبی قبول نشم یا تو مصاحبه رد بشم که اون وقت هم زمان رو ازدست دادم و هم به چیز خاصی نرسیدم، مثل اتفاقاتی که برای المپیاد کارشناسی و ورودم به ارشد اتفاق افتاد.

(اون گزینه‌ای که دکترا رو به جای رشته‌ی مهندسی صنایع گرایش سیستم، برم مدیریت صنعتی گرایش سیستم بخونم که به اون رشته‌ای که دوست داشتم تو جمهوری چک بخونم، نزدیکتر هست؛ فکر کنم منتفی هست چون که احتمالا برای جذب شدن به عنوان استاد بعد از پایان دکترا به دلیل اینکه تغییر رشته دادم، مشکل به وجود میاد)

نظرات و مشاوره دادن‌های خوب‌تون و دعاها و... مثل همیشه می‌تونه کمکم کنه:)

حوصله‌ی به متن آوردنِ حرف‌هام رو ندارم با توجه به تعداد کمِ دوستای غیر از فضای مجازی و اینکه از بینِ همین چنتا، تو سه هفته‌ی اخیر کسی خبری از من نگرفته ولو در حد یک پیام تو شبکه‌های اجتماعی یا پیامک یا زنگ یا...، کلا اگه شما مرامی بهم سر بزنید، خوشحال میشم.


اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً


۹۹/۰۷/۲۲

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.