برای فلسطین روز قدس - فلسطین أنتِ الروح | محمد عساف :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

برای فلسطین روز قدس - فلسطین أنتِ الروح | محمد عساف

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیروز اومدم برای روزِ قدس، یه پست با محتوای موسیقی و کلیپِ عربی در مورد فلسطین که «محمد عساف» خونده رو آماده کنم، کلیپ رو که تو آپارات آپلود کردم نیم ساعت بعد پیغامِ زیر رو داد!



حالا درسته که توی اون کلیپ رقص و پای کوبیِ دختران و پسرانِ نوارِ غزه بود و بعضا با پوشش‌های نامتعارف توی کلیپ رقصِ فلسطینی انجام می‌دادند و واقعا مغایر با فرهنگِ مقاومتِ اسلامی فلسطین و فرهنگِ عمومیِ ایران بود!! ولی آیا این درست هست که موزیک ویدیوی خواننده‌ی مردمیِ فلسطینی که در موردِ امید و آرزوش برای برگشت به فلسطین می‌خونه رو حذف کنید؟!


{تصویرِ یکی از دخترانِ چفیه به سر در اعتراضاتِ رام‌الله که به دوربین اشاره می‌کنه و خط و نشون می‌کشه}

VS

{تصویرِ یکی از دخترانِ اسرائیلی که داره اشک می‌ریزه در تظاهراتِ علیهِ فسادِ قضات در برخورد با قضیه‌ی قتل در هتل}


آیا باید همیشه چهره‌ی بچه‌های مقاومت فلسطین همراه با سنگ و کلوخ نشون داده بشه در صورتی که این بندگانِ خدا چندسالی هست که موشک‌های دقیقِ نقطه‌زن دارند و خودشون پهپاد درست می‌کنند؟!

آهنگش این بود:


فلسطین أنتِ الروح ونن العین / فلسطین مثل أرضک نلقى وین / فلسطین على عتابک لاقینا

فلسطین نفدیکى بعینینا / فلسطین أنتِ الروح ونن العین / فلسطین مثل أرضک نلقى وین

هلا والله ویا هلا ... بالأصل والمرجلة / هالفلسطینی المهیوب ... مین بالدنیا بیجهلا

فلسطینی واسمی کافی.. والکوفیة فوق کتافی / والکلمة ان طلعت على شفافی .... توقف الدنیا بأکملا


فلسطین تو قلب و چشمِ ما هستی/ فلسطین سرزمین‌ت رو ملاقات خواهیم کرد/ فلسطین بلندی‌هایی سرزمین‌ت را ملاقات خواهیم کرد

فلسطین با چشمان‌مان از تو محافظت می‌کنیم/.../...

به خدا قسم که نوشته شده فلسطین باشکوه است حتی اگر دنیا از روی جهالت این مسئله رو متوجه نشود

اسمِ من، فلسطینی هست و این کافیه و چفیه‌ی من روی دوشم هست/کلمه‌ای که بر زبانم جاری میشه (منظور همین اسمِ من فلسطینی هست) و این به عنوان حسن ختام کلمه‌های دنیا بس هست.


 فلسطین أنتِ الروح | محمد عساف




پ.ن:

شما چه خبر؟

خوب هستید؟


پ.ن:

حساب کنید که چقدر اوضاع جالب نیست به این صورت که من که اکثرِ اوقات در فازِ «نفرت پراکنیِ هدفمند» و «از صدا و جمع بیزار» بودم، الان دلم می‌خواد تو یه جمعی باشم و صحبت کنیم یا کلا با گروهی از مردم واردِ تعامل بشم :/


پ.ن:

اون دو تا تصویرِ دخترها رو که بالا گفتم، قرار ندادم چون حس کردم مناسب نیست!

۰۰/۰۲/۱۷
R_A Zeytun

آهنگ

فلسطین

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.