اقتصادسنجی، حسابدار، دانشجو و چیزهای دیگر! :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

برای تحلیل مسائل مربوط به اقتصادسنجی (برای اونایی که آشنا نیستند باید بگم که اگه قصد داشته باشید تحلیل کنید که یه پروژه‌ای از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر هست که روی اون وقت و سرمایه‌گذاری بشه یا نه باید اون پروژه رو اصطلاحا اقتصادسنجی کنید) یه نرم‌افزار بشدت محبوب و خفنی هست به اسم «کامفار» که علاوه بر توانایی‌های خوبی که داره، رایگان هم عرضه شده. داشتم اقتصادسنجی یه پروژه‌ی تولیدی رو توی کامفار انجام می‌دادم(بعدا در موردِ این پروژه بیشتر توضیح می‌دم، اجالتا بدونید که تو حوزه‌ی دندون پزشکی هست و یک قطعه‌ی تحریم شده و 100% وارداتی هست که قصد داریم تولید داخلی‌ش کنیم) می‌خواستم به یکی از اعضای تیم بگم که این اطلاعاتی که از پروژه داریم، اصلا کافی نیست و باید چندتا پارامتر رو اعدادش رو داشته باشیم تا نقطه‌ی سر به سر حساب کنم و بازگشت سرمایه رو در بیارم، نرم‌افزار کامفار مشکلی که داره اینه که فقط روی ویندوز XP نصب و اجرا میشه و خب برای اینکه ازش استفاده کنید یا باید یه سیستم‌عامل ویندوز نسخه‌ی XP داشته باشید یا اگر نسخه‌های دیگه دارید باید با یک ماشین‌مجازی (VirtualBox) که توی اون XP نصب شده، این نرم‌افزار رو نصب و اجرا کنید و همه‌ی این دردسرها باعث سختیِ کار با این نرم‌افزار بشدت خوب و مفید شده؛ گشتم ببینم اکسل این مطالعات هست یا نه که برای اون عضو تیم بفرستم که این اعداد رو حساب کن و بهم بگو، دیدم اون فایل اکسلی که همه‌ی این مطالعات رو پوشش بده و توانمند هم باشه، ارزون‌ترینش 49$ هست؛


این شد که چند ساعت نشستم و خودم همه‌ی محاسبات مورد نیاز برای مباحث مالیِ راه‌اندازیِ یک کسب‌و‌کار تولیدی و اطلاعات مربوط به اقتصادسنجی یک پروژه رو توی اکسل وارد کردم، اگه نیازی به این مطالعات دارید، می‌تونید توی نظرات درخواست بدید تا براتون بفرستم، البته از نظر ظاهری زیاد خوشگل نیست چون وقت نکردم خوشگل‌ش کنم، اونا با خودتون:)

احتمالا یه نسخه‌ی کامل‌تر هم از این اکسل درست کنم که به محض وارد کردنِ اطلاعات، بتونه خروجی مربوط به داده‌هایی که نیاز هست(مثل نقطه‌ی سر به سر یا بازگشت سرمایه و...) رو نشون بده؛ اون اگه آماده شد، زیر همین پست اضافه می‌کنم:)

پ.ن:

به نظرم دسته‌بندیِ علمدونی، کم کم داره، ارزشمند میشه:)

پ.ن:

روز حسابدار به حسابدارِ محترمِ بیانی که «پشت ابرهای سیاه» قایم شدند و دیگه به بیان سر نمی‌زنند، مبارک باشه؛ انشا‌ءالله که موفق و سلامت باشند.

پ.ن:

روز دانشجو هم به همه‌ی دانشجوهای قدیم و جدید مبارک باشه:)

پ.ن:

شاید براتون جالب باشه که من با یه درصد بالایی INTJ-A هستم؛ تفاوت INTJ-A با INTJ-T رو از این لینک می‌تونید بخونید.(خودتون هم میتونید با این لینک، تست رایگان بگیرید:) )


۹۹/۰۹/۱۴

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.