خطبه‌ی ۱۷۲ (بخش‌های مربوط به جنگ جمل) :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

خطبه‌ی ۱۷۲ (بخش‌های مربوط به جنگ جمل)

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹ ب.ظ

خطبه‌ی ۱۷۲ (بخش‌های مربوط به جنگ جمل)

...فَوَاللَّهِ لَوْ لَمْ یُصِیبُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِینَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذَلِک الْجَیْشِ کلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ یُنْکرُوا وَ لَمْ یَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِیَدٍ دَعْ مَا أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ مِثْلَ الْعِدَّةِ الَّتِی دَخَلُوا بِهَا عَلَیْهِمْ.

...سوگند به خدا، اگر از مسلمانان تنها یک فرد را از روی عمد و بدون ارتکاب جرم می‌کشتند، کشتن همه آن لشکریان برای من حلال بود، زیرا آنان حاضر بودند و آن جنایت را منکر نشدند و نه با زبان از مقتول مظلوم دفاع کردند و نه با دست.  صرف نظر از اینکه آن تبهکاران مسلمانان را به شماره عده‌ای از لشکریان که به آنان هجوم آوردند، به قتل رساندند.


این صحبت‌های امام علی ع رو در کنار بیانیه‌ی امروز آقای روحانی قرار بدید که نه اشاره‌ای به دانشمند هسته‌ای بودنِ شهید محسن فخری‌زاده کرده و نه حرفی در مورد آمریکا زده که توی اکثر خبرگزاری‌های خارج از ایران، چند وقتی هست که تحلیل‌های اقدامات ترامپ تو ماه‌های آخر دولت‌ش علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران رو می‌کنند.

شهید محسن فخری‌زاده توی مجامع علمی بین‌المللی از نظر علمی با رابرت اوپنهایمر (پدر بمب اتمی) مقایسه می‌شدند.

نکته‌ای که توی پیام رهبری هست اینه که بدور از احساس و متهم کردنِ کشور/دستگاهی پیام دادند و الکی مثلا اسرائیل رو(برعکس آقای روحانی که مستقیم به رژیم صهیونیستی تاخته) عامل ترور ندونستند:


 بسم‌الله الرحمن الرحیم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر  جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۸ آذرماه ۹۹

پ.ن:

به قول قیصر:

«ما برای استقرار صلح

جنگ می‌کنیم

و شما برای استمرار جنگ

صلح را پیشنهاد می‌کنید»


پ.ن:

دیشب با یه استاد حقوق جزا در خصوص اقدام هم تراز صحبت می‌کردم، یه بخشی از صحبت‌هاشون این بود:


«‏در سایر شاخه های حقوق ما با یک نظام متمرکز به نام حکومت و دولت مستقر در کشور و یک نظام حقوقی سر و کار داریم، ‏اما در حقوق بین الملل چنین چیزی نیست. ‏به همین خاطر خود حقوقدانان میگویند: «حقوق بین الملل قواعد و حقوق برساخته کشورها و دول قدرتمند دنیاست» ‏اینجاست که مثلاً حق وتو درست میشود که ظاهرش ناحق است ولی واقعیت این است که چاره و گریزی از ان نیست.»

۹۹/۰۹/۰۸

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.