در این زمانه تبدار حال ما خوش نیست... :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

در این زمانه تبدار حال ما خوش نیست...

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸ ق.ظ

 


در این زمانه تبدار حال ما خوش نیست

بیا و قافله را بیمه با دعایت کن

فاطمه طاهریان


الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم


اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج


دراین هوای بهاری، شدم دوباره هوایی

بهار میرسد، اما ... بهار من، تو کجایی؟  

قاسم صرافان


پ.ن:

تو آمدی که بفهمیم کارمان لنگ است

برای ما حسین اسم نیست، فرهنگ است

پ.ن:

عکس‌ها برای گلدون‌های توی خونه‌مون هست و با گوشی‌م گرفتم، عکس زیر هم هست، کپشن مناسبی سراغ دارید، به صورت عمومی کامنت کنید:)

دور از وطن خویش و به غربت مانده



درس اول کسب و کار - عدم اعتماد به تخمین اعداد هم‌تیمی :)

به عنوان در اختیار گذاشتنِ تجربیاتی که تو اولین راه‌اندازی کسب و کار در قالب فعالیتِ تولیدی توی ثنایاطب تجربه میکنم، زیر موضوع ثنایاطب رو در بخش بندی‌های خاطرات اضافه کردم؛

به عنوان درس اول کسب و کار باید بگم که هیچ وقت به تخمین اعدادی که هم‌تیمی (به خصوص اگه اون هم تیمی یک دختر خانم باشه) از فضای کسب و کار (اعم از تخمین بازار، تخمین فروش، تخمین هزینه و...) ارائه میده، اعتماد نکنید و چندبار دیگه چک کنید، حتی اگه اعدادتون یکی هم شد، باز هم چک کنید، حتی اگه اون دختر یک تحصیل‌کرده‌ی مهندسی از دانشگاه صنعتی شریف باشه!

تنها موردی که من نرفتم خودم چک کنم و روی اعداد تخمین زده‌ی این هم‌تیمی، حساب باز کردم, اعداد تخمین نیاز و فروش بود که گفت من یک سال رفتم تحقیق کردم و نقل به مضمون رفتم تک به تک زنگ زدم و... و فرد به فرد آمار گرفتم، نکته اینجاست که من حتی کارهای تخصصی اون(مثل آنالیز مواد و...) رو هم می‌دادم یه دور دوستام چک کنند و سرِ این موضوع یک بار نوشتم که بحث شد و... ولی این مورد رو که گفت یک سال وقت گذاشتم و فرد به فرد پرسیدم گفتم بذار اعتماد کنم و...

حالا چی شده؟

برنامه ریزی کردم که غروب هام رو خالی کنم تا بشینم بیشتر نسبت به اسناد مالی عمیق بشم، تو اولین بررسی‌هام، الان متوجه شدم که اختلاف عددی ۲۳۵۰تایی تو فروش ماهانه وجود داره، معادل حدود ۵۰میلیون تومان تفاوت درآمد در تخمین فروش در هر ماه!

پ.ن:

بهم گفتی خداحافظ منم میگم خداسعدی! 

ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﻏﻨﭽﻪ‌ﯼ ﻟﺒﻬﺎﺕ، ﺑﺸﯿﻨﻪ ﻃﺮﺡ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ...

نظرات  (۴)

۲۹ اسفند ۹۹ ، ۱۱:۴۹ محسن رحمانی
سلام
اللهم عجل لولیک الفرج...
دادا عیدت مبارک پیشاپیش .سال خوبی داشته باشی دادا.
پاسخ:
سلام
عد تو هم مبارک باشه و ان‌شاءالله سال خوب و سلامت در کنار خونواده داشته باشی؛ آخرِ سال آینده هم خبرِ ازدواجت رو بخونیم و بیشتر شاد بشیم:)
😍😍
سال ۱۴۰۰براتون به زیبایی و دلربایی همین گلهای رز عاشق ....چقدررر قشنگ شکفتن ...!!!

تقدیم شما

https://s17.picofile.com/file/8428466326/Homayoun_Shajarian_Norouz_Khani_UpMusic_.mp3.html
پاسخ:
سلام

خیلی ممنون:)
عید شما و خونوادتون هم مبارک باشه و ان‌شاءالله با خبرهای خوب و شاد و سلامتی، 1400 براتون بگذره
وقتی خلاف کاری که همه انجام میدن قدم برداری موفق تری .:)...تصویر نوشت
پاسخ:
:)
سلام دادا خوبی؟نوروزتان مبارک .سال خوب و پراز رزق و روزی .
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون، عید تو هم مبارک باشه و پر رزق و روزی:)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.