مِن بابِ روزهای هفته و برنامه‌ریزی(پست ثابت) :: شهر زیتونی

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

شهر زیتونی

اعوذ بالله من نفسی و لسانی و بصری و قلبی و الشّیطانِ العینِ الرّجیم

اینجا زیتون می نویسه از همه جا از همه چی

بایگانی

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار

مِن بابِ روزهای هفته و برنامه‌ریزی(پست ثابت)

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ق.ظ

اون حرفی که زده بودم، فکر کنم ببینم که جدول برنامه‌ریزی خودم رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم، به این نتیجه رسیدم که تصویرِ جدولِ خودم رو نگذارم ولی فایل خامِ جدول رو بگذارم شاید بدرد کسی خورد.


حدثنا أبی رضی الله عنه قال حدثنا سعد بن عبد الله عن یعقوب بن یزید عن محمد بن أبی عمیر عن غیر واحد عن أبی عبد الله ع قال السبت لنا و الأحد لشیعتنا و الإثنین لأعدائنا و الثلاثاء لبنی أمیة و الأربعاء یوم شرب الدواء و الخمیس تقضى فیه الحوائج و الجمعة للتنظف و التطیب و هو عید المسلمین و هو أفضل من الفطر و الأضحى و یوم الغدیر أفضل الأعیاد و هو ثامن عشر من ذی الحجة و کان یوم الجمعة و یخرج قائمنا أهل البیت یوم الجمعة و یقوم القیامة یوم الجمعة و ما من عمل یوم الجمعة أفضل من الصلاة على محمد و آله. (شیخ صدوق، الخصال، احمد فهری، انتشارات علمیه اسلامیه، ج۲،ص۳۹۴، باب، ما جاء فی یوم السبت …ح۱۰۱).


حدیث بالا در خصوص برنامه‌ریزی یک هفته هست که امام صادق ع فرمودند:

شنبه برای ما (ائمه)

یکشنبه برای شیعیان ما

دوشنبه برای دشمن‌شناسی

سه‌شنبه برای بنی‌امیه شناسی

چهارشنبه وقت نوشیدن دارو

پنجشنبه وقتی است که حاجت‌ها برآورده می‌شود

جمعه برای پاکیزه شدن و عطر زدن و آن عید مسلمانان است بهترین عیدها روز غدیر است که هیجدهم ماه ذى الحجه بوده [و اولین عید غدیر] با جمعه مصادف بود و قائم ما جمعه ظهور می‌کند و رستاخیز در جمعه بپا خواهد شد و هیچ کارى در جمعه بهتر از درود فرستادن بر محمد و آل او نیست.


فایل‌ها:

جدول برنامه ریزی.docx

جدول برنامه ریزی.pdf

(اینکه استفاده کنید و بدردتون بخوره خوش‌حال می‌شم البته اگه از بخش سمت چپ صفحه صلوات بفرستید و بعد دریافت کنید و دعام کنید خیلی خیلی بیشتر خوش حال می‌شم:) )

برای اینکه روتین‌ها رو شخصی‌سازی کنید و تغییر بدهید، از راه زیر می‌تونید استفاده کنید:

صفحه‌ی اول:

برنامه‌ریزی کلی در خصوص قرار ملاقات‌ها یا اقداماتی که باید در طول یک ماه انجام بشه هست که شامل خودِ روزهای هفته و برنامه‌ی روتینِ روزانه هست.

روتین یعنی اون کارهایی که به طورِ معمول در هر روز تکرار میشه و صرفا باید تیک زده بشه که این کارها انجام شد و برای اون‌ها یک تایم مشخصی در هر روز در نظر گرفتیم. (مثلا تو برنامه‌ی روتینِ من که تو عکس هست، شامل این موارد میشه: خوندن صحیفه سجادیه، یادگرفتن زبان چکی(جمهوری چک) با اپیلیکیشن Duolingo، خوندن زبان، خوندن قرآن، خوندن نهج‌البلاغه، خوندن مقالات تو زمینه‌ی درسی و غیر درسی، ن.ش (نماز شب)، خوندن کتاب؛ این‌ها به طور معمول کارهایی هست که تو بیشترِ روزها انجام می‌دم و برای اون یک تایم مشخصی رو قرار دادم که در هر روز(یا بیشتر روزها) تکرار بشه برای اینکه پیدا کنید که روتین‌های روزانه‌تون چی هست نیاز هست که حداقل دو هفته هر کارِ خاص یا غیر خاصی که انجام می‌دید رو یادداشت کنید تا این لیست در بیاد البته یه سری کارها هست که کلا بایدی هست و حق انتخاب توی اون‌ها وجود نداره مثل نمازهای روزانه یا مثلا آب دادنِ گل‌های تو اتاقم که اون‌ها رو ننوشتم)

صفحه‌ی دوم:

برنامه‌ریزی جزئی در خصوص ساعت‌های مختلف یک روز هست که مثلا در فلان زمان باید اینکار انجام بشه که اون خط‌های بین روزهای هفته و تاریخ، بیانگر ساعت هستند که خب بر اساس اینکه چقدر می‌خواید جزء بشید(مثلا هر نیم ساعت نیم ساعت جدا کنید یا هر یک ساعت و نیم جدا کنید) میشه تغییر داد، چیز جالب که وجود داره اینه که من خودم ساعت به ساعت جدا کردم و ساعت‌ها به جای 24 ساعت، 25 ساعت هست، دلیلش هم به خودم ربط داره!


پ.ن1:

احمدی‌نژاد به آنجلینا جولی؟ Really؟

حتما هم توش اینجوری شروع کرده که:
این نامه رو جولی فقط بخونه...!

۹۹/۰۷/۰۹

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.